top of page
DSC_8246.jpg

תוכניות מצוינות
בכפר הנוער בן שמן

אנו, בבית הספר התיכון ע"ש איינשטיין, מאמינים שהשאיפה למצוינות היא דרך חיים ולכן שמים דגש על פיתוחו האישי של התלמיד החל מלימודיו בחטיבת הנעורים ועד לסיומם.

שעות אושר בשכבת ז' 

שעתיים שבועיות שבהן התלמיד בוחר תחום העשרה אחד שמעניין אותו ושעליו רוצה להרחיב את הדעת. באמצע השנה מחליפים התלמידים את בחירתם במטרה לחשוף אותם לכמה שיותר תחומים תוך לקיחת אחריות מלאה של התלמידים על למידתם. כיום מוצעים בשכבת ז קורסי העשרה בכתיבה יוצרת, בהמצאות וחידושים במדע, בקראטה, בחינוך לבריאות (נאמני בריאות), בהעצמה נשית ובציור.

חממת יזמות בשכבת ט'

נבחרת תלמידים המכוונים למסלול מצוינות. במהלך השיעורים נחשפים התלמידים לעולם הסטרטאפים וההיי-טק (ביוטק, אגריטק, רכבטק, פיננטק ועוד), לתפקידים ולמקצועות בתחומים השונים ולנשים בתפקידים בכירים בתעשייה. במסגרת התוכנית מפתחים התלמידים פרויקטים של יזמות בליווי אישי, תהליך עבודה שמכוון אותם לפיתוח רעיונות חדשניים, יוזמה אישית ולמידת תהליך עסקי.

עבודות גמר

מסלול שמשלב העצמה אישית וטיפוח מצוינות ושיאו בעבודת מחקר אישית ברמה אקדמית בליווי מדריך אישי המומחה בתחומו. היקף עבודה שמשקף השקעה אינטנסיבית, השווה ללימוד במקצוע מוגבר ברמה של 5 יח"ל. במסגרת התוכנית ייחשפו התלמידים לתחומים שונים ולעולם האקדמיה ויתנסו בכתיבה ובמחקר אקדמיים.

כתיבת עבודת גמר היא הדרך הטובה ביותר לתהליך של למידה אחרת, ערכית וחדשנית תוך התנסות אישית המאפשרת לתלמיד לבחור נושא קרוב לליבו.

הזנק לאקדמיה בתיכונים

תוכנית חקלאות, גפן ויין בשיתוף הפקולטה לחקלאות, שבאוניברסיטה העברית בירושלים. מדובר בפיילוט ראשון מסוגו שבמסגרתו ייחשפו התלמידים לאקדמיה וילמדו את ענף הגפן והיין. התוכנית הייחודית מפותחת ומותאמת לצורכי התלמידים במטרה לקדם את השאיפה

למצוינות ולהשתלב בלימודי הבגרות במדעי החקלאות. התוכנית מיועדת לתלמידי כיתת המצוינות.

התפתחות אישית ומעורבות חברתית בבן שמן

אחת ממטרות החינוך היא: "לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל"(חוק החינוך הממלכתי התשס"ד, 2014).התכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית" היא תכנית תלת שנתית, המתחילה בכיתה י'- י"ב וקיומה הוא תנאי סף לקבלת תעודת בגרות.

מטרות התכנית הן לטפח בוגר ערכי, בעל תחושת ערך ומשמעות, בעל יכולת ניהול עצמי, המרגיש שייכות ואחריות לקהילה, לחברה ולמדינה, ומוכן ליטול חלק בעיצובן ובבנייתן. התכנית מבוססת על למידה מתוך שירות (learning service)  והיא מקדמת תהליך של למידה משמעותית, תוך דגש על היבטים עיוניים והתנסות בשירות משמעותי בקהילה בתהליכים מובנים ושל שיח ערכי רפלקטיבי מתמשך.

התכנית להתפתחות אישית ומעורבות חברתית כוללת:

מימד עיוני (זמן מורה- תלמיד)  כולל 3 מרכיבים: למידה- במסגרת כיתתית/ שכבתית, ליווי ותמיכה בקבוצות קטנות והכשרה לתפקיד במקום ההתנסות המעשית. הלמידה תשולב בשיעורי חינוך בכיתה, בימי חשיפה, בימי מוקד, בסמינרים ערכים, במושגי יסוד, במיומנויות והעשרה.
מימד מעשי (זמן תלמיד) – כולל 2 סוגי התנסויות: התנסות מעשית קבוצתית ("פרויקט" ( התנסות ביזמות חברתית שבמסגרתה התלמידים מגלים מעורבות, מזהים צרכים חברתיים בקהילה ובחברה ונותנים להם מענה. והתנסות אישית- התנסות במעורבות חברתית, על-פי בחירת התלמיד, בליווי הרכז ובשיח משותף.

בכיתה י"ב התלמיד יכול לבחור להמשיך במסלול הצטיינות לקבלת תעודת בגרות חברתית, שבסיומו יגיש פרויקט גמר הכולל עיבוד של תהליך ההתנסות התלת שנתי ורפלקציה אישית. כמו כן, עליו לעבור ועדת זכאות לאישור סופי של סיום התהליך.

מה בבית ספרנו:

מידי שנה מעל 20 בוגרי י"ב במסלול הצטיינות לתעודת בגרות חברתית.

מיזם משאל"ה- מיזם חינוכי ששיאו ריצה חברתית לשכבת י', שמטרתו העלאת המודעות ומיגור תופעת האלימות כלפי נערים, נערות ונשים.

.כ-25% מבוגרי י"ב יוצאים למכינה קדם צבאית ושנת שירות

bottom of page